nyhetsartikel 3

"Exflickvännen, han misshandlade mig också"

Den artikel som jag har läst handlar om misshandel. En kändis om har slagit din fru efter en kändisfest, en av honoms förra flickvänner berättade att "han hamnar i någon slags trans där han slår och slår":
Både ex:et och hans flickvän berättar att han har grot misshandlat de både.
Hans nuvarande tjej sa att han hade misshandlat henne med ett blockljus.
I ett förhör säger hans X att han har slagit henne flera gånger under de åren de var tillsammans.
Hon har fått fläskläpp, blåmärken och blåtira, ne gång spräcktes trummhinnan.
- Det där ligger långt tillbaka. Men det är klart att jag mår dåligt. Jag har också bott i den lägenheten.  
Artisten nekar och frun säger att hon skadat sig själv.


Den mannen har problem och borde få hjälp, innan han misshandlar fler kvinnor.
Men jag kan ändå tycka att det är konstigt att kvinnorna inte lämnar mannen direkt och polisanmäler dem. Mannens X berättar i artikeln att han har slagit henne flera gånger. Men varför lämnade hon inte honom första gången han misshandlade henne då?. Det hade jag garanterat gjort, om min man i framtiden hade misshandlat mig, hade jag lämnat honom direkt och bett honom att aldrig höra av sig. Det hade nog inte varit något större problem att välja, man behandlar inte kvinnor så. Kvinnor har inte så mycket försvar heller, en man är mycket starkare än en kvinna, i de flesta fall.
Det är inte bara denna kvinnan som blivit misshandlad av sin man, utan det finns jätte många. Vågar dom inte lämna männen som misshandlar dem eller på något sätt behandlar kvinnan fel?
Att han är artist gör inte saken bättre, han kommer inte vara så populär längre.

  
 
 


Kommentarer
Postat av: Stefanhum

kvinnomisshandel är tyvärr ett alldeles för vanligt och mycket allvarligt samhällsproblem. Du ställer viktiga frågor , som varför anmäler inte kvinnor mer. Och hur kan männen få hjälp. Du skulle kunna utveckla diskussionen.

2008-10-21 @ 09:19:17
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0