nyhetsartikel 20/11

I förra veckan var det ett bankrån på handelsebanken i Eslöv, killen var 17 år. Han hade en svart luva på huvudet och en gulaktig jacka.  Han kom från Landskrona. Det misstänks vara en annan som var inblandad i rånet, vad de vet ännu. Men killen sitter på förhör hos polisen nu.

När jag kom hem fick jag höra världens konstigaste händelse, och det var det verkligen..
Precis innan jag kom hem hade jag hört om ett bankrån i Eslöv på handelsbanken och när jag kom hem fick jag höra mer om det bankrånet.
Mammas väns pappa, hade varit i stan när det hände, så hade han sett en kille med svart luva på huvudet med en stor väska med sig.
Det regnade så han tyckte synd om killen så han tog upp honom.
Han sa inte vart han skulle så föraren tog för givet att han skulle ner till stan eftersom det såg ut som om han var på väg dit.
Efter en stund så kollade föraren i  backspegelen och där körde tre poliser efter honom. Han förstod inte varför de gjorde de, så han fortsatte att köra sin väg ner till stan.
Men inte långt efter vajade poliserna in honom till kanten, och killen bredvid honom kastade bak den stora väskan som han hade  med sig till baksätet.
Föraren förstod ingenting. Men han fick då reda på att det var tjuven som hade åkt med honom i bilen. Så han åkte på polisförhör, och han misstänkes att vara med i rånet till det kom fram till att han inte var de.

"synden straffar sig själv".
Ja, vad ska man säga. Bankrån är ju inget positivt som allt annat kriminallitet. Det har varit många bankrån under året, vad kan de bero på?
Jag tror att människor är mer desperata av pengar än förr eller att fler och fler ungdomar (för de mesta) har blivit knarkberoende och behöver pengar  till knark, tyvärr.
Och en annan anledning kan vara att ungdomars bästa vänner är Tv och data nu för tiden.
Vissa människor kan inte fatta skillnad mellan filmer och verklighet. De tror att de kan göra samma sak som de gör på filmer, och att det ska gå lika bra för dem som de gör för dem i filmer, eftersom de brukar alltid gå bra för dem i filmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0